Anegdotyczny język książki porusza poważne zagadnienia w relacji rozumu,nauki i aksjologii do wiary chrześcijańskiej i religijności w uniwersalnym wymiarze.
UWAGI:
Proponowana lektura przy rozdziałach.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jeśli przyjmiemy Boga, świat stanie się taki, jakim powinien być - światem z celem we wszystkich naszych poczynaniach, światem, w którym szukamy woli Bożej. Wtedy lepiej będziemy rozróżniać błahe od istotnego, sprawiedliwe od niesprawiedliwego, piękne od brzydkiego, dobre od złego. To świat, który kwitnie i zadowala nasze instyntkowne poczucie piękna, wspólnoty, humoru, sztuki i muzyki oraz innowacji. To świat, który szanuje wartość jednostki i uznaje, że każde życie ma własną obietnicę i cel. To świat, który pozwala rozpoznawać zło, przeciwstawiać się mu i zwalczać je, a zatem pozwala uniknąć cierpień wielu ludziom, którzy mogą stracić życie, jeśli nie będziemy z nim walczyć. To świat, w którym nie skuszą nas różne -izmy i nie popchną do wykonania rozkazów maniakalnych przywódców. Krótko mówiąc, cieszylibyśmy się światem prawdziwej wolności, która jest cennym darem od Boga.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 352-370.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Bóg istnieje : dlaczego najsłynniejszy ateista zmienił swój światopogląd? : [wyznanie ateisty] Tytuł oryginału: "There is a God : how the world`s most notorios atheist changed his mind,".
AUTOR:
Flew, Anthony
POZ/ODP:
Anthony Flew ; oraz Roy Abraham Varghese ; tłumaczenie: Robert Pucek.
Anthony Flew całe dorosłe życie poświęcił na dowodzenie, że Bóg nie istnieje. Wytyczał nowe standardy w podważaniu prawdziwości chrześcijaństwa i wszystkich innych religii. Dopiero na starość odkrył jak bardzo się mylił. Posługując się argumentacją czysto racjonalną, bez odwołania do objawienia odkrył, że Bóg istnieje. Książka Flewa jest opowieścią o tej drodze. Autor obdarzył nas jasno i atrakcyjnie napisaną książką, w której opowiada o powrocie do wiary w Boga i która świadczy o godnej podziwu otwartości na nowe argumenty racjonalne.
"Cel niniejszej książki jest dwojaki. Po pierwsze: w czasach, gdy chrześcijaństwo jest lekceważone i wyśmiewane, chciałbym zdopingować chrześcijan do stanięcia w obronie swoich przekonań w obliczu coraz bardziej sceptycznego i wrogiego im świata. Po drudie: obecnie, gdy ateizm (a w zasadzie religia nazwana Nowym Ateizmem) gwałtownie się rozwija, mam nadzieję skłonić ateistów i agnostyków - zwłaszcza tych, którzy przeczytali książkę Dawkinsa i mu uwierzyli (sic!) - do zastanowienia się nad tym, czy założenia, na których opierają swą obecną wiarę, są tak logiczne, jak im się to wydaje. Wiem, o czym mówię, gdyż sam byłem ateistą wychowanym przez ateistów. To moje osobiste przeświadczenie daje mi głębokie przekonanie, że potrafię odkryć przed Czytelnikami, czym tak naprawdę jest publikacja Richarda Dawkinsa "Bóg urojony" oraz jakie są w niej zastosowane sztuczki i pułapki. Mam głęboką nadzieję, że niezależnie od tego, w co kto wierzy, naczelne miejsce w życiu każdego Czytelnika zajmie Prawda."
UWAGI:
Tyt. oryg.: "The God reality : a critique of Richard Dawkins` "The God delusion" 2008. Na okł.: Książka ta obnaża kłamstwa i fałszerstwa zawarte w publikacji [>>] Richarda Dawkinsa "Bóg urojony". Bibliogr. s. 113-[114].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jeśli ktoś zaczyna wierzyć, nie oznacza to, że wspiera się na filarach pewników, lecz że wchodzi w chmurę tajemnicy i podejmuje wyzwanie: zanurz się jeszcze głębiej! W tej zaskakująco osobistej książce dwaj wybitni pisarze chrześcijańscy opowiadają o własnym mocowaniu się z Bogiem i mierzeniu się ze współczesnymi obliczami ateizmu. Przede wszystkim jednak stawiają proste pytanie - czy my, wierzący i niewierzący, rzeczywiście wiemy, co to znaczy wierzyć? Czy nadmiernie pewna swego wiara nie jest w gruncie rzeczy podobna do niewiary, która zamyka się na poszukiwanie Boga? Czy ateizm, jeśli jest żarliwym pytaniem o wiarę, nie jest jej wyznaniem? Są chrześcijańscy poganie, ale bywają też pogańscy chrześcijanie. Dialog Anselma Grüna z Tomášem Halíkiem jest znakomitym, płynącym z doświadczenia rozwinięciem tej tezy, prowadzącym nas w głąb tajemnicy wiary.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Przekrojowe studium naukowo - teologiczne rozpatruje problemy ateizmu "z dawnych lat", problemy postaw scjentystycznych oraz intencjonalność Bożą, problem dobra i racjonalne argumenty teizmu.
UWAGI:
Bibliografia, netografia na stronach 275-283 i bibliografie, netografie przy rozdziałach.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Autor w sposób delikatny i dyplomatyczny prowadzi dialog z ateistą. Rezygnuje on z krytyki, poczyna od ukazania tego co rozsądne w ateiźmie, by stopniowo uświadomić mu trudności bycia niewierzącym. Czytelnik odnajdzie w ogólnym zarysie historię chrześcijaństwa i jego istotę, ze wskazaniem na wielki dar od Boga - odkupienia grzechów. Walorem książki jest bogata argumentacja, odwołująca się do przykładów biblijnych i sytuacji "z życia wziętych".
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Oto kochający Boga zwykły szkocki pastor, nie mający imponujących tytułów naukowych, ani nie mogący się pochwalić stanowiskiem profesora znanego uniwersytetu, ośmielił się nawiązać polemikę z poglądami słynnego ateisty.Każdy rozdział jego niewielkiej książeczki odnosi się do konkretnego zarzutu wobec Boga i wiary, jaki Dawkins postawił w "Bogu urojonym".
UWAGI:
Książka nie posiada s. tyt. Tyt. i odpowiedzialność na podst. okł. Bibliogr. s. [131]-134.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
"W odróżnieniu od szeroko rozpowszechnionego sposobu obserwacji tego świata, autor dokonuje rozróżnienia pomiędzy materialnymi i nie-materialnymi wielkościami; uzasadnia dlaczego informacja jest wielkością nie-materialną".
UWAGI:
Bibliografia na stronach 326-341.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni